L’ETANG DU DOUL – PEYRIAC DE MER.

I always love when we’re accidentally lost and ended up with finding an interesting new place to be visited. 

This is Lake Doul in Peyriac de Mer – Aude. I love the wood bridges that will take you from the lake to the hills. They’re very photogenic teehee. But unfortunately we’re not able to go until the top of the hill because petit monsieur dislike the insects around it. So we turned back. But I saw a group of tourist who would do a trekking. I guess the distance to reach the top of the hill is quite long. Don’t worry the hill’s road is not a difficult one, even petit monsieur could walk easily – but keep prudent always.

Advertisements

LA CITÉ MÉDIÉVALE DE CARCASSONNE 

IMG_2067

In this cold and cloudy Sunday I want to take you around one of the site Medieval in France, located in Carcassonne – Aude département. We went there like…hummm three times already?. 

We like this place so so much.

IMG_2060

IMG_2062

IMG_2078

IMG_2079

IMG_2085

IMG_2074

IMG_2177

This Medieval site has fireworks spectacle at July, 14th for celebrating French National Day. They said it’s very magnifique. I’ve never seen it tho, pardon if I can’t give you any pictures of it. One day may be?.

It’s one of the most visited place in South of France, so there’re a lot of restaurants and souvenirs shops around. You can also visit the castle for 8,50 euros (under 18 years old is free of charge). But becareful if you bring a stroller you have to leave it outside as you’re not allowed to bring it inside. Of course you have to carry your baby by your own as there’re a lot of stairs inside the castle. The castle is not child friendly. So if you choose to visit it, please pay attention to your kids. Don’t let them stay alone.

Happy happy holidays guys!.

 

MONDAY

              

Mumpung hari ini matahari bersinar terang dan suhunya lumayan hangat untuk ukuran musim gugur [24 derajat celcius bok], marilah kita kelayapan ke pantai. Secara udah lama banget kami gak menghirup udara pantai – walaupun tinggal ngesot tapi kok yaa setelah pulang dari Indonesia itu kami sama sekali belum menginjakkan kaki di pantai. Padahal tahun-tahun kemarin mah…mau musim apapun, kalau lagi suntuk yaa larinya pasti ke pantai [macam AADC aja yaa haha]. Jadilah hari ini emang diniatin mau mantai, ya cuma buat jalan-jalan aja sih. Dan ternyata walaupun udah masuk musim gugur, ada juga yang masih kuat berjemur dan main air di pantai – eehh gak dingin Mas/Mbak?. Ntar masuk angin loh…emang sih mataharinya cerah,…tapi kan teteup aja airnya dingin [ngurusin aja ya saya – peace yo!] hahaha.

LAGRASSE

Processed with VSCOcam with f1 preset

Kota Lagrasse ini sebenarnya kota kecil yang penduduknya cuma sekitar 600 orang saja. Walaupun begitu, kota kecil ini kalau lagi musim liburan lumayan banyaklah turisnya. Maklum saja dia termasuk salah satu kota yang paling bagus di Perancis [les plus beaux villages de France].

Processed with VSCOcam with f1 preset

Processed with VSCOcam with f3 preset

Processed with VSCOcam with f3 preset

Processed with VSCOcam with f1 preset

Kota ini memiliki arsitektur bangunan yang asli dan bersejarah. Desain beberapa pertokoan dan restoran dibuat seunik mungkin. Rumah-rumah penduduknya juga cukup menarik khas abad pertengahan.

Salah satu objek wisata yang paling banyak dikunjungi itu Abbaye de Lagrasse. Sebenarnya tadi kami sudah ingin masuk ke sana, tapi sayang karena bawa stroller – dan gak tahu mau dititip di mana jadinya urung. Karena biasanya bangunan seperti ini bertangga, jadi bakalan repot juga kalau musti bawa masuk stroller. Next time deh yaa kalau ada kesempatan ke sana lagi.

Processed with VSCOcam with f1 preset

Kunjungan kami ke kota Lagrasse ini punya kesan tersendiri bagi saya pribadi. Kenapa?. Soalnya kami kan tinggalnya di daerah pantai, jadi jarang banget bisa nemu pemandangan cantik daun-daun yang berubah warna kalau lagi musim gugur seperti sekarang jni. Makanya tadi saya jadi agak norak, sepanjang perjalanan senengnya minta ampun lihat pohon berwarna-warni khas musim gugur. Lumayanlah bisa jeprat-jepret buat ditaruh di Instagram, terus dikasih hestek autumn – biar terlihat lebih kekinian gituuu hahaha.